It Giet Oan!

Vrijdag 12-02-2021 open voor alleen leden.

Zie onderstaand regelement:

Regels voor IJsvereniging Terheijden

IJsvereniging Terheijden gaat open, dat is natuurlijk hartstikke leuk en daar kijken we naar uit. Die ene keer dat we mogen genieten is tegenwoordig zeldzaam en laten we dan met z’n alle er ook iets moois van maken. Als we open gaan zijn er wel bepaalde regels waar we allemaal mee te maken hebben in deze tijd dankzij COVID19. Samen kunnen we er hopelijk een paar mooie dagen van maken maar houd de regels en gezondheid in acht.

Vrijdag 12-02-2021 gaan wij open enkel alleen onze vaste leden met een geldige lidmaatschapskaart, aan te tonen bij de poort voorzien van foto die vastgeniet is en duidelijk ingevuld is met persoonsgegevens. Dit zal volgens onderstaande tijdsblokken worden verdeeld:

Heb je in onderstaande gevallen dus geen aantoonbare lidmaatschapskaart dan kun je niet schaatsen en hoef je ook niet te komen.

De openingstijden zijn als volgt: (aanmelden en of inschrijven niet nodig)

o             Tijdslot 1 – 09:30 uur tot 11:30 uur: kinderen t/m 10 jaar met begeleiding van één vader of moeder. De kinderen en ouder moeten bij elkaar blijven. Ouder mag dus niet vrij schaatsen! Ouders moeten onderling afstand houden. De ouder(s) moet voorzien zijn van een geldige lidmaatschapskaart

o             Tijdslot 2 – 12:30 tot 14:30 uur: kinderen van 11 t/m 17 jaar die zelfstandig zonder begeleiding kunnen schaatsen. Ook hier geldt enkel met lidmaatschapskaart

o             Tijdslot 3 – 15:30 tot 17:30 uur: volwassen schaatsers vanaf 18 jaar. Zij moeten alleen schaatsen en op 1,5 meter van een andere schaatser.  Wij zullen een schaatsrichting voorzien. Ook hier geldt enkel met lidmaatschapskaart.

Wij houden bij ieder tijdsslot rekening met 1 uur doorlooptijd. Wij zullen een half uur van te voren aankondigen dat de huidige groep helaas moet vertrekken. Zo kunnen in dit uur nog eventuele werkzaamheden verrichten. En zo kunnen de bezoekers ook gepast vertrekken en arriveren.

Algemene regels:

• Heb je klachten en of symptomen van het Corona (COVID19) virus, kom niet en neem je verantwoordelijkheid door thuis te blijven
  • Altijd 1,5 meter afstand houden van elkaar
  • Kom alleen, niet in tweetallen of groepen
  • Kom voor zover het mogelijk is te voet of met de fiets naar de schaatsbaan. Er wordt een éénrichtingverkeer situatie gemaakt op de Laakdijk komend van de Molenstraat tot de Schuivenoordseweg. Hierbij geldt een parkeerverbod aan de linkerkant van de weg. De kant van de ijsvereniging.
  • Maak gebruik van een mondkapje wanneer je in de looproute bent en tijdens het aantrekken van je schaatsen
  • Zorg dat je al in je schaatskleren komt en niet hoeft om te kleden, hoe sneller je schaatsen aantrekt des te sneller sta je op het ijs en kan de volgende persoon gebruik maken van de ruimte ,wij bieden ook geen omkleedruimtes. Wel bieden wij een toiletvoorziening aan en een handwas/desinfectie mogelijkheid. Na het verwisselen van schoenen naar schaatsen en andersom, dien je jouw eigen spullen mee te nemen in een rugzak of dergelijke en niet achter te laten. Ook niet ergens anders langs de baan neer te leggen.
  • De horecagelegenheid is gesloten, er wordt helaas geen eten en drinken aangeboden, neem dit ook niet zelf mee. Het meenemen van eten en of drinken en alcoholische versnaperingen zijn niet toegestaan
  • Zorg voor jezelf maar ook voor anderen
  • Houd je aan de regels en volg het advies van het ijsclub personeel op
  • Volg de looplijnen die aangegeven zijn, inkomend en uitgaand van de schaatsbaan worden aangeduid met looprichting op de Laakdijk en rondom het clubgebouw
  • Werk mee, doe gezellig, en gebruik je gezond verstand
  • Wij zullen geen muziek draaien , wel een omroepmogelijkheid over heel de baan
  • Volg de algemene richtlijnen van het RIVM
  • Het bestuur van de IJsvereniging en of de vertegenwoordiger van Gemeente Drimmelen kunnen indien nodig te allen tijde de maatregelen aanpassen of de schaatsbaan doen sluiten indien de regels niet gehandhaafd kunnen worden. Bij het niet opvolgen en of naleven van de richtlijnen door zowel de IJsvereniging of RIVM kan de bezoeker(s) de toegang worden ontzegt en van de baan verzocht te worden te vetrekken. Bij excessen wordt de ijskaart ingenomen en contact opgenomen met de autoriteiten.
  • Wij zullen geen wedstrijden organiseren.

Aanvullende regels voor op en rondom het ijs:

• Houd altijd 1,5 meter afstand
  • Schaats zoveel mogelijk alleen
  • Groepsvorming is niet toegestaan
  • Ben je klaar met schaatsen, kijk naar de ruimte die er is, wissel snel je schaatsen voor je schoenen en vertrek

Nogmaals, wij proberen als vereniging met vrijwilligers zo goed mogelijk alles na te leven en er een mooie dag(en) van te maken, maar wij vragen ook aan jullie, sporters, ijsgenieters, schaatsliefhebbers om dit ook te doen, alvast bedankt!

Wij hanteren onze regels op basis van informatie van Veiligheidsregio Midden-en West-Brabant, het RIVM en de KNSB voor de regels voor ijsverenigingen met natuurijs.